Femfemma

 
Föe den oinvigde står femfemma för:  idiot, dåre, stolle, knäppskalle, sinnesslö, galning etc. Det grundar sig på 1864 års strafflag där personen bedömts vara psykiskt sjuk brottsling enligt 5 kap. 5 § strafflagen. Därav femfemma.
 
Numera kör vi med andra uttryck men grundmeningen är densamma. Om man som ung blond bimbo hatar killar så står det en fritt. Hur uttalanden av hennes slag kan bli närmast hyllade visar enbart på att femfemmornas skara växer, i rasande takt.
 
Det behövs många enkla jobb framöver. Några andra klarar inte dagens dummerjönsar.
 
Jag undrar för övrigt hur hon tänker utestänga alla killar från sina spelningar. Man kan väl inte sjunga för folk man hatar. Aj tusan, nu glömde jag mig igen. Killarna betalar så klart. Det kan vi inte vara utan. Stålar först. I alla lägen.
 
Fria Tider satte mig på spåret.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0