En att lita på

Magnus Norell
 
Jag har läst mycket vad denne man skrivit och hört mycket han sagt. Jag finner det ytterst seriöst och insiktsfullt. Varför våra frånvarande politiker inte lyssnar beror på det enkla faktum att de är frånvarande. Hela bunten.
 
"Organisationerna har fått bli islams röst i Sverige, de är som högerextrema galningar och skulle åka i fängelse om de var i något annat land. Här får de statsbidrag. Men de representerar inte islam, de representerar sig själva. Kritiker kallas "islamofober", säger Magnus Norell."
 
Det vore som sagt bra om man lyssnade på en som har terrorforskning som heltidsjobb.
 
"Jag tror att man skulle upptäcka att de kontakter som staten har med muslimska organisationer i Sverige har tveksam agenda. Islamistiska talespersoner är de som får komma till tals. Jag ser det hela som väldigt naivt, säger han."
 
Nu menar ju stassministern att svenska folket är naiva; jag tycker våra politiker är det. Och dinga i roten.
 
NT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0