Besvärlig sits

 
Han ger sitt tecken (fyra fingrar=muslimska brödraskapet). Han är en nästintill renodlad diktator. Han har skinnat EU (dig och mig). Han är hårt kritiserad utom av Merkel som gillar hårda tag. Han har inte gjort skäl för alla pengar han fått av dig och mig. Kort sagt, det är en politisk gangster.
 
Men just nu i TV4 så verkar det som om det är bättre med en dylik person än någon form av demokratisk företrädare. Hans eventuella bortplockande diskuteras utifrån att det är bättre att diktatorn är kvar än att något annat händer.
 
Det var kanske rätt i Irak på sin tid. Men herrejesus, Turkiet vill fortfarande en massa stollar ha in i EU.
 
Jag går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0