Vilka problem talar vi om?

 
Jag bor på Limhamn (vi bor på, inte i av någon anledning). Om jag jag står på tå och lutar mig lite så ser jag bron över sundet. Vrider jag på huvudet så ser jag Hyllie station. En av mina sysselsättningar är att åka till Köpenhamn och ramla runt lite och få frisk diskussionsluft.
 
Jag är inte en daglig pendlare precis; de senaste veckorna har jag åkt över, i jobbet och privat, sex gånger (två gånger per vecka). Sydsvenskan med flera har ofta artiklar om hur bökigt det är att åka över. Många kontroller och så. Vissa från huvudstaden verkar instämma.
 
Vid mina överfarter, oftast morgon och sena eftermiddagar, har allt gått med ett under av smidighet.
 
Men jag har väl haft tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0