Viljan att förbjuda ökar

 
Nu vill några norska läkare förbjuda tobak. Punkt. Varför det gäller bara tobak och inte bilar, sprit och annat som orsakar en massa elände vet jag inte. Speciellt alkohol borde väl få hänga med i förbudssvängen.
 
Att rökning inte är nyttigt vet alla. Snusningens skadeverkningar är väl mera tveksam. Men varför förbjuda? Och med vilken rätt? Det står att det inte är en mänsklig rättighet att använda tobak. Det är ta mig tusan ingen mänsklig rättighet att förbjuda andra människor att göra som de vill heller.
 
För övrigt kan de ägna lite mer tid åt forskning. Just nu ökar lungcancer mest hos de som inte röker.
 
 
Det är runt 1.500 personer som tar livet av sig också. Flest män. Självmord borde förbjudas.
 
Jag undrar för övrigt hur många som dör av dåligt samvete för att de "förföljs" för tjockhet, rökning, avvikande åsikter med mera. De dör av förtvivlan.
 
Jag röker inte om någon skulle undra.

Kommentarer
Postat av: Stefan

tror faktisk självmord redan är förbjudet

2016-01-04 @ 15:31:32
Postat av: Ipse Cogita!

Stefan:
Då vet vi i alla fall att förbud fungerar dåligt;)

2016-01-04 @ 16:21:36
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0