Vem kom på detta?

 
"Redan till provträffen i mars kom mer än 50 ungdomar från hela världen – Syrien, Afghanistan, Afrika, Sydamerika. Och det har hållit i sig. De är intresserade och väldigt duktiga, och att några kommer från krigshärjade områden har aldrig varit ett problem."
 
Det verkar ju bra att lära ut skytte till invandrarna. Undrar vad tanken var. Var träningen i hemlandet för dålig? Och varför i hela fridens namn jag skall betala dessa vansinnigheter begriper jag inte.
 
När jag skall skjuta får jag dels betala själv, dels utsätts jag för kontroller. Men det gäller väl inte här. De har ju inga ID-handlingar så man vet inte vilka det är.
 
Dårarnas paradis.
 
Allehanda

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja Sverige är verkligen dårarnas paradis.
Och detta har pågått i TVÅ ÅR, utan att någon pollett trillat ner.
Bra att The New Observer skriver om det självmordsbenägna landet vi lever i, eftersom ingen stor svensk tidning vågar sig på en tankeanalys.
Tänk vilken pullfaktor - bilder till hemlandet i mobilen och vips kommer tiotusentals unga män till för att skaffa sig vapenträning och bo gratis med uppassning dygnet runt!

2016-01-17 @ 00:29:06
URL: http://www.store.blogg
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
Jag tar inte upp allt som står om Sverige i utländsk press (och på bloggar). Det har faktiskt gått från utlandets förvåning över sakernas tilstånd till, ibland, rent hån. Vi betraktas väl inte än som dårar men dummskallar. Vilket väl är värre eftersom dåre är sjukdomsliknande. Dummskalle blir man av egen kraft.

2016-01-17 @ 08:14:21
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0