Tolv gubbar på stan

 
Vänsterns folk ser extremhögern i varenda buske. För tydlighetens skull: om man ger sig ut med det uttalade syftet att jaga andra människor så är man snett på’t. Det gör huliganer och annat löst folk.
 
Men om man samlar ihop tolv gubbar (ibland gummor) för att ta en promenad i sitt närområde, eller industriområde, för att finnas till hands om det händer något, så kallas det för grannsamverkan eller medborgarsamverkan. Det börjar bli vanligt eftersom polisen inte hinner sköta sitt uppdrag.
 
Ibland delar de upp sig, dessa dussinet gubbar och gummor, i två eller tre grupper. De har samband mellan grupperna och de verkar ha ganska kul mitt i allvaret. Åtminstone de jag talat med.
 
Att detta skall vara nödvändigt är så klart både en skam och ett underbetyg till samhället. Men vad är alternativet?
 
Gruppens medlemmar är klädda som vanligt och de har följande utrustning: försvarsspray, visselpipa, strobe-ficklampa (500 lumen, Olight S1) ett antal försvarsparaplyer ( Unbreakable Umbrella). Paraplyet har jag själv haft i många år. Youtube visar.
 
Unbreakable Umbrella
Olight S1 0,5-500 lumen + strobe
 
Att dessa gubbar och gummor skulle vara högerextremister är att föra ett resonemang värdigt dårars folk. Speciellt med tanke på att jag känner ett par i gruppen. Den ene är, gud förbjude, MP:are.
 
Han har dock två tonårsdöttrar.
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0