Olika världar

 
Det kan väl inte bli så mycket tydligare än så här. Alexandra mördas av "barn" från främmande land. Och högst upp på sidan ojar sig Lars Lindström över "kvinnohatet i SD". Han är ju inte en timingens mästare precis men nu körde han rätt in i sagovärlden.
 
Sen vet man inte riktigt vad som krävs. Tio beväpnade poliser fick fly från något pack. Tio. Beväpnade.
 
 
 
Vi går vidare:
 
 
Inte det heller. Går. Att. Fixa.
 
Men det finns annat att syssla med för konstaplarna.
 
 
"Jag har ägnat mig åt pistolskytte sedan 1997. Att det har gått bra är en underdrift – jag har vunnit SM i Dynamiskt pistolskytte åtta gånger, tillhör landslaget och har vid fem tillfällen representerat Sverige vid EM och VM. Väldigt få skulle ifrågasätta att jag är en aktiv skytt. För att komma dit jag kommit krävs tusentals timmar av träning. De flesta kommer inte dit. De är inte heller intresserade. Precis som i andra idrotter är det endast en liten grupp skyttar som har elitambitioner. De flesta idrottar för sin egen skull och ser träningen som målet. I lagen finns inte heller något krav på tävlande.

Jag har i dag två pistoler. Enligt polisen är jag dock, trots att jag tävlat i större omfattning och på högre nivå än 99,9 procent av landets skyttar, inte tillräckligt aktiv för att kunna få licens på en tredje pistol. Polismyndighetens chefsjurist för Västra Götaland, Barbro Jönsson menar att jag inte tävlat tillräckligt mycket med min träningspistol i kaliber .22 och därför inte är aktiv nog. Det är sant. Jag tävlar inte med den. Precis som de flesta använder jag .22:an som har billig ammunition till grundträning och tränar sedan de specifika momenten med mina tävlingsvapen."
 
 
Det är inte utan att man börjar förstå varför landet sjunker. När grova brott sker dagligen är det illa (det eldas fortfarande bilar dagligen men det är ingen nyhet längre, man trubbas av) men nu är vi nere på timmar mellan brotten.
 
Nu har det varit så här ett tag men man har mörkat i totalitärmedierna. Nu är det så pass illa att även de måste skriva. De är väl rädda för att hamna i en DN-situation, mörkandets högborg.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0