Nu måste väl någon börja tala och ta tag

 
"Enligt Boverkets senaste prognos behövs ytterligare 460 000 nya bostäder fram till 2020.
Boverket uppskattar att det finns en växande grupp på uppemot 900 000 hushåll i Sverige som har så låga inkomster att dom har svårt att hitta bostäder med rimliga hyror."
 
Det kommer så klart inte att gå. Det var bostäderna det. Nästan en miljon människor som inte kan betala hyran om inte vi skattebetalare gör det. Det går ju bra det här. Skolor lär det finnas ont om framöver och lärare finns inte och något nytt attraktivt i det yrket finns inte heller. Sjukvården knäar redan vilket jag själv ser i min vardag.
 
Uppräkningen kan göras armslång och våra politiker är försvunna. MP är värst. De ägnar sig åt löjeväckande navelskåderi i dagens DN.
 
Landet vind för våg är på plats.
 
Att ingen i hela vårt avlånga land kan komma fram med en heltäckande plan för vår framtid de närmaste tio åren, finner jag ytterst anmärkningsvärt. Totalitärmedierna sussar i lugn och ro och ingen tar fram blåslampan och jagar de ansvariga.
 
Själv hukar jag fortfarande under radarn och det kommer jag att fortsätta med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0