Det finns pengar. Sägs det.

 
Alla vet att det finns pengar att tillgå. Vår något förvirrade finansminister säger så och hon stöttas av diverse journalister och kändisar. Men om det nu finns pengar till allt varför blir det taskig korv och plugg till måltiden för de gamla. Näringsvärde noll.
 
Min gamla tant jag hjälper med lite av varje har sagt upp avtalet med Malmö hemtjänst. Maten är i klass med det man förr slängde till svinen. Jag har både sett det och smakat det. Svinen hade för övrigt ratat det hela.
 
Det finns pengar, säger de, så varför denna ovilja att föda våra gamla med mat som svin undviker?
 
Är det en utrotningsfråga? Är de gamla en så stor belastning att man tar till undernäringsmetoden för att ta livet av dem?
 
Idag förvånar mig intet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0