Både vet och inte

 
Å ena sidan vet hon bara för att lite senare tro.
 
"Hon säger att det omöjligt kan vara ensamkommande som bor på Malmö stads transit- eller anvisningsboenden.
– Vi har bemanning dygnet runt på samtliga boenden och om barn i så stort antal hade avvikit hade vi fått rapporter om det, säger hon.
– Det finns givna ramar och att springa ute på nätterna ska självklart inte hända.
Fanns det ett undantag för att det var nyårsafton?

Inte vad jag vet. På boendena brukar man alltid ha en planering där man gör saker tillsammans och man måste alltid ha koll och veta om var barnen finns."
 
Det hela blir knepigt om hon tror att "barn" är småtjonkar. Det är de i regel inte. Att dessa "barn" inte skulle ranta runt i Malmö kan jag säga är fel. Jag ser dem. Vilka de nu är.
 
Och det där med att ha koll och veta var "barnen" finns är skumt. Exakt hur många barn finns det i staden min? Det är det ingen som har en susning om. Det är i alla fall ingen som talar om det. Mörkertalet är, som man brukar säga, stort.
 
Hon tror inte på konstaplarna och det verkar konstigt. Varför skulle polisen ljuga om detta? Om de mörkat så har de gjort det för att tillfredställa politikerna vilket är illa nog. När de nu börjar tala klartext så passar så klart inte det.
 
Det går mot ljusare tider. Värmen kommer att infinna sig. Överrockarna läggs i malpåsarna och kvinnorna kommer att vara lättklädda. När jag var ung hade tjejer så korta skjolar att de gick under namnet mus-i-kanten. Det hoppas jag dagens kvinnor undviker. Tiderna ändras.
 
Jag hoppas jag har fel, fel, fel, men jag är genuint orolig för hur sommaren kommer att bli.
 
Det förtjänas också att påpeka att uppgifterna från Köln om våldtäkt är fel i svenska medier. Det talas om två våldtäkter. Det baseras på hur andra länder definierar våldtäkt. De är "mjukare" än i Sverige. Om rapporteringen skulle vara korrekt, enligt svensk lag, så har det varit väldigt många våldtäkter i Köln, nästintill oräkningsbara.
 
Att föra in fingrar i anus eller vagina är våldtäkt i Sverige. Därav min skrivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0