Nu är han igång igen

 
Nu är han igång igen. Med tanke på hans tidigare uttalande och prestationer så håller han stilen. Tänk så lätt det är att ha suttit i politiska lokaler, med sköna stolar, i hela sitt liv och tala om hur muraren, snickaren, städaren och flyttgubbarna skall tillbringa ålderdomen.
 
Det blir så när man lever i andra verkligheter, i parallellasamhällen.
 
Hur långt från verkligheten han är ser till och med lilla jag:
 
"Jag har träffat folk som har sagt att vi lever i ett land som kollapsat, men jag har då inte märkt några sådana tecken."
 
Sen drar han sig inte för att trycka till alla killar i skolan:
 
"Min uppmaning till alla män är därför: Skärp er! Män presterar sämst i skolan ..."
 
De enda män jag vet finns i skolan är invandrande "barn". Och en och annan lärare.
 
Varje dag Reinfeldt, varje dag:
 
 
Landsförrädaren kommer att bli hans eftermäle.
 
Tack till Tobbe.
 
hbl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0