Nivån fastlagd

 
Jag har inte läst Mellinskans artikel. Jag gitter inte. Men att föra debatten utifrån snällhet måste vara dagens dummaste kommentar. Det handlar inte ett smack om det, det handlar om hur ett anständigt samhälle, byggt sedan generationer, skall se ut.
Uppenbarligen tycker Mellinskan att det räcker med att slänga lite stålar i en mugg och vara snäll. Vips, så blev vi anständiga.
 
Nu skall jag åka och handla. Jag skall inviga min sonson i råbiffens glädje. Jag lägger inga pengar i muggen. Däremot ger jag min gamla vanliga polare en tjuga. Han är hemlös sedan minst femton år, han har förpassats till en vrå långt från butiken. Bortkörd.
 
Så ser det också ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0