Dagliga rapporter. Till vad?

 
Ingen kan väl undgå att se att det har börjat rapporteras lite även i totalitärmedierna. Alltid något. Men om vi skulle gå igenom alla problem som just nu finns, och kommer att förvärras, så efterlyser åtminstone jag handling. Big time.
 
Men jag hör och läser faktiskt inget om hur skolan skall fixas (förutom tramsiga punktinsatser); jag märker ingen kraftsamling i sjukvården; polisen, av alla, verkar håglösa och leds av en chef som blev förvånad hur illa det var; no-go-zonerna lever och frodas så att inte ens insatser för att rädda liv eller egendom åtgärdas; tjafset på badhus, bibliotek, affärer fortsätter som om inget hänt (om man inte stänger helt vilket också är en djävla lösning gällande skattefinansierad verksamhet); och så vidare i all oändlighet.
 
Att stå vid sidan om och säga: det brinner, är väl bra för att veta vad man skall göra. Men att stå vid sidan om och säga: det brinner, och sedan låta hela rasket brinna ner, måste betecknas som sinnessvagt.
 
Det händer med andra ord inte ett skit.
 
Med denna inriktning så får framtida medborgargarden en stor fördel. De kan veva på bäst de vill och poltiker och totalitärmedier kommer enbart att säga: aja, baja, så får man inte göra. Fritt fram för anarki.
 
Sen kan jag inte riktigt komma över att runt omkring i världen så är man djupt orolig för det fina landet i norr. Djupt. Alltemedan svensken lullar runt som en tvättåkta idiot och sysslar med snusförbud och annat trams.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0