60-80.000 ut till en miljon per person? Och kvar ändå.

 
Enligt Expressen så har man försökt utvisa en man till Sudan. Fyra gånger. Alla misslyckade. Jag kommer att tänka på vad ministern sa att vi skulle utvisa 60-80.000 som inte skall vara här. Alla vet att det inte går eftersom de dels gömmer sig, dels vill inte mottagarlandet ta emot dem.
 
Allt är således en bluff. När de inte ens lyckas utvisa en person så begriper alla att det inte går att utvisa 80.000. Så då sitter vi där med en massa folk som inte får vara här.
 
Vissa vidhåller att det går bra ändå. Vi har råd. Men de som följer med, speciellt utomlands, vet att 2016-17 blir åren då problemen kommer att synas på allvar.
 
Jag bävar fortfarande för sommaren. Men det planeras i villorna. Jag lovar för jag ser det själv. Vi har således redan kommit till den punkt när folk fattar att det inte fungerar med polisen längre. De har inte en chans.
 
Det börjar bli tröttsamt att dagligen skriva om det här. Men jag måste, för politikerna håller på med dödssex och totalitärmedierna tar inget av min och andras oro på allvar. De säger bara att vi hatar. Hatar vad? Att landet går åt hillvitti?
 
Ja det gör jag.

Kommentarer
Postat av: @rostaratt (twitter)

Känner exakt som dig, tröttsamt men ett måste,för landet som sådant/framtid/familj,stå på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0