Ibland blir allt så klart

Jag har med nästintill förtvivlan undrat varför inget görs i Sverige åt alla de problem som står för dörren. Står för dörren förresten de är redan här. Det är allt från politikernas vanmakt till totalitärmediernas totala kollaps som senast visade sig i DN:s förföljelse av en stackars politiker, trots att det är DN som snott bilder från vederbörande.
 
Vidare har jag länge undrat över varför svensken tillåter att Lucia ställs in och varför de tillåter att skolan förfaller till rena rama mobbinglägret där det hela toppas av ständiga sexuella trakasserier. Men svensken är tyst.
 
När jag själv bråkar i offentligheten mot svinaktigt beteende så kan man ge sig fan på att svensken, oavsett ursprung, hoppar på mig. Bara för att jag säger till. Snurrigt. Men saker och ting förklaras av de små tingen. Det är så här bland annat för detta:
 
 
Små paket. I för stora kartonger. UPPRÖRANDE. Det är här vi är. I landet där hela systemet brakar ihop. Men för fan, skicka presenter med rätt storlek på kartongerna. Annars:
 
 
Man måste vara urbota ding i hjärnkontoret om man värnar om jordens resurser via storlek på kartong före Sveriges krasch.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0