En påg i Berlin

 
Han verkar ha inmundigat lite väl mycket glühwein, han Malte. Han påpekar att Berlin varit med om värre dåd och förödelse än det häromdagen, likt WWII. Då fanns det väl inte ett hus helt så det föstår vi Malte.
 
Han gillar inte heller att nära och kära letar efter honom och bryr sig:
 
"Det är med blandade känslor som jag efter måndagens attentat mottar frågor från familj och vänner om jag är okej – omtanken är fin, men jag blir också en aning cynisk."
 
Han menar att det är väl inget att orda om, här bör över tre miljoner människor och det fattar ni väl gnällgökar att detta inte är Aleppo. Men det är bra han ger signaler till sina närmaste så de kan skita i om han mår bra eller inte i fortsättningen.
 
Sen får han in högern i sammanhanget, såklart:
 
"Och det äcklar mig att se hur högerpopulister utomlands (inklusive Sverige) aktivt försöker använda tragedin för att piska upp rädsla."
 
Att inte Malte-pågen är rädd förstår man, dummerjönsar är sällan det. Men jag kan lova honom att man inte alls behöver vara vare sig höger eller populist för att, likt mina gamla tanter, låsa in sig på kvällarna (vissa även på dagarna) och inte gå ut och aldrig öppna dörren.
 
Men lilla Malte kan ju ta sig en liten runda i Malmö by night. Klä dig i bruna byxor så syns inte eventuella spår av rädslan du garanterat kommer att känna. Och det hotet kommer inte från höger. Det kommer från vettvillingar från den totalitära rörelsen islam.
 
Men veva på du Malte. Ju mer du bankar på högertrumman desto mer sannolikt är det att den vaknar. Och då får du så klart rätt på sluttampen. Knallkorkar brukar få det genom egen påverkan.
 
Expr.

Kommentarer
Postat av: Bhoman

Nä just det Berlin är INTE Aleppo .
Respektera det , ISLAM .

2016-12-22 @ 18:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0