Dj...la fasoner

Som om de äldre inte hade det djävligt nog. Nu skall de straffas igen. Via strejk. Facket är både knäppa och knepiga.
 
 
"Dessutom lägger vi ner arbetet på äldreboenden, inom hemtjänsten och inom vårdcentraler, bekräftar förbundets ordförande Thomas Baudin för Ekot."
 
Självfallet finns det många möjligheter förutom strejk för att lösa problemet. Det gitter inte facket ta tag i. Eftersom jag jobbat i hundratals olika verksamheter inom vård- och omsorg så kan jag lugnt påpeka att facket inte gjort någon som helst nytta när det verkligen behövs.
 
De borde i stället se över hur vissa av deras medlemmar jobbar. En av mina gamla tanter bröt höften för ett tag sen. Biståndshandläggare var så tillmötesgående så. Men sen kom personalen (USK). Tanten: kan du ta in tidningen? (3 meter till brevlådan). Nej du, det står inte på listan. Sånt folk försvara facket vid påpekande från mig om dumheten. Och chefen skall tilläggas.
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0