Det går framåt. Sägs det.

 
Några tokstollar tycker emellanåt att det går framåt i Sverige. En sundare syn på invandringen och lite annat. Men i det stora hela är allt som tidigare. Och samtalstonen från de "goda" är så pass under isen att man måste ifrågasätta om svensken är mentalt sjuk till stor del.
 
Det finns alltså ett ställe där absolut ingenting blivit bättre, tvärtom betydligt sämre, och det är där samtal föres. Tycker du avvikande från den du talar med så kan vad tusan som helst hända. I den akademiska världen verkar de vara så långt från verkligheten att jag misstänker de gått i barndom.
 
Nu såg jag att Helin på SVT skall börja jaga "falska nyheter" (han har följt idioterna i USA). Vad är en falsk nyhet? Vem skall kolla det? Skall den som bedömmer en nyhet som falsk också få rätt att vidtaga åtgärder? Vilka i så fall?
 
Jag är numera kroniskt förbannad vilket är tydligt när jag rör mig bland folk. Minsta dumhet i politiska korrekthetens riktning gör att jag fräser till och tar mycket klar ställning. Då inträffar det intressanta att folk blir skiträdda. Ungefär som så: va, en som säger emot; och med ett skarpt språkbruk också. Det är bäst jag går.
 
Lite kul faktiskt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0