Trams i tiden

 
Det pågår, sedan länge, en underlighet i min stad (bland många). Innan hade Limhamn egen fotbollsklubb. Sen blev det Limhamn Bunkeflo. Snart blir det väl Limhamn Bunkeflo Klagshamn (närliggande ort). Det är så det ser ut i det lilla.
 
Än mer underligt är att Malmö, landets tredje stad, inte har något damfotbollslag i högsta divisionen. Vi hade Malmö FF Dam en gång. Sen försvann laget. Det blev ett lag som spelade för hudvårdsprodukter, LdB, för att sedan ombildas till FC Rosengård.
 
Rosengård kan inte sägas representera Malmö precis; så illa är det trots allt inte i stan som det är där, på Rosengård.
 
Mot detta skall så klart ställas att det inte är ovanligt på något sätt. Djurgården, Hammarby med flera finns också. Men i mig skaver det.
 
Vilket ljushuvud som suddat ut Malmö från kartan vet inte jag. Men ljushuvudet är en renodlad idiot. Ursäkta franskan, men så ser det ut.
 
Jag är måttligt sportintresserad. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0