Tittar till svenska medier ibland

 
Jag har väl cirka 300 olika källor över hela världen som jag följer. Det mesta olika typer av nyhetsförmedlare från alla kanter. Jag har gjort det där på olika sätt i åtta år. Det vill säga när jag såg att något var på väg att hända.
 
De svenska totalitärmedierna följer jag så klart, men numera mest som kuriosa. De är helt enkelt hopplöst efter i sina analyser av vad som händer. Public service (SVT, SR och TV4) har jag övergett förutom vid vissa händelser. Då kör jag parallella kanaler och då med min huvudkanal på en andra sidan, DR2 (TV). De som gör likadant kommer mycket raskt att upptäcka att verklighetsuppfattningen emellanåt skiljer sig som svart från vitt.
 
Politiker som försvunnit, totalitärmedier som helt enkelt inte hänger med, myndigheter som myglar och i övrigt ett land som är på bommen gör att mitt hopp om landet är noll.
 
Han som tycker vi skall böja oss för islamerna och att ljuset kommer från den religionen tar jag med mest som — kuriosa.
 
Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0