Nu får vi se hur man vrider till detta

 
60 % av fuskarna är väna kvinnor. Oj då. Men det är inte riktigt brottsligt:
 
"Vi kan inte se att de är kriminella, utan det är allmänhet, vanliga Svenssons som kanske passar på att utnyttja systemet lite grann, säger Cecilia Nyqvist som är förundersökningsledare vid bedrägerisektionen i Stockholm."
 
Jag kan förstå tänket men varför det inte är kriminellt fattar jag inte. De snor mina och allmänhetens pengar och det anser jag vara kriminellt. Hade det varit skillnad om de snodde plånboken min? Hade det då varit "vanliga Svensson" som av en oförklarlig händelse  tog mina pengar? Ett nästintill icke-brott?
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0