Kalla kårar

 
Det står klart att dessa båda kommer att göra upp om makten, val i november. Om nu inte ett tredje alternativ plötsligt lanseras. Inte speciellt troligt men ändå. Att Trump verkar skrämma folk från vett och sans står klart, inte minst i Sverige.
 
Då återstår då Clintonskan. Efter att ha följt hennes förehavande i många år så har jag svårt att förstå folks vurm för denna utpräglade maktmänniska. Hon sänder kalla kårar längs ryggraden min. Att hon sen har en alltmer lallande Bill vid sin sida gör mig nästintill darrande av skräck.
 
Förutom Clintonskans svek- och lögneri så framstår hon som någon med mentala brister. Det räcker med att kolla blicken och hennes kroppsspråk för att få onda aningar.
 
Nu är presidenten i USA ganska "lam" eftersom det finns inbyggda bromsar lite här och där. Men en viktig person är det. Ingendera kandidaten är väl så där pålitlig som man skulle kunna önska; men att förorda Clinton före Trump gör mig skakis.
 
Skulle Clintonskan, Billary blir det ju, vinna så blir det till att vara på alerten. Åtminstone jag blir livrädd för utvecklingen globalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0