En underlighet

Khizr Khan (mannen tror jag)
 
Det är bråk. Khan vill inte ha Trump som president. Khans son dog i kriget som Clinton var med och startade. De är muslimer, mannen och hustrun. Nu jagar de Trump på olika sätt. När Clinton struntade i att rädda amerikanska soldater på ett annat ställe och mamman till en av de dödade talade var det ingen som lyssnade. Men hon talade mycket varmt om sin son och anklagade Clinton som de facto var ansvarig. Trump var inte ens i närheten av att vara ansvarig. Han jobbade med business.
 
Det är rörigt som det tenderar att vara i valrörelser. Det som dock slår mig, efter att ha tittat på ett antal videor, är att det är herr Khan som talar hela tiden. Fru Khan är tyst. Han talar mest om annat än sin son. Hade hon fått tala så är jag säker på att hon skulle talat mer om sin son och saknaden efter honom.
 
Men jag kan som så ofta förr ha fel. Underligt är det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: TJ

Jag föredrar Trump framför Clinton, men här gjorde han en blunder. Det går inte att komma ifrån att detta par gjort det största offret och Trump borde respekterat den saken och helt enkelt hållit käft trots några i.o.f.s. kanske ojusta ifrågasättanden.
Det här får han svårt att reda upp, dessvärre.

2016-08-02 @ 19:09:41
Postat av: Ipse Cogita!

TJ:
Håller med, klumpigt och dumt. Vi får se hur han nu gör. Det är långt till november, och valsystemet gynnar nog Billary.

2016-08-02 @ 19:42:05
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0