Ont blir värre

Det här hittar jag hos mensanen. Det handlar om Romsonskan som anser att 11 september var en olycka. Nu rättar hon sig och med det blev det än värre. Man skall passa sig för att göra rättelser. Ont kan bli värre. Den gamla historien om gåsfestgästen kan få illustrera detta:
 
Det var gåsamiddag. En manlig gäst sitter med värdinnan vid bordet. In kommer gåsen. Den råkar hamna vid denna kavaljer. Han säger då: "jag ser jag får gåsen till bordet". Han inser då att detta kan misstolkas så han drar till med: "jag menar förstås den stekta".
 
 
Folk likt Romsonskan bör överväga duct tape. Det eller sluta intaga substanser som stör omdömet. Eller både och.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0