Nu är det sossarnas tur för granskning

2014 skrev jag (med flera) om denna dam, Hillevi Larsson (S):
 
 
 
Då blev det inte mycket snack om den lilla detaljen, men det visar att det finns islamkramare även inom sosseriet. Så vässa pennan medierna, här finns det rika källor att ösa ur.
 
För övrigt tycker jag man skall läsa Uvell idag. Varför ger staten (du och jag) pengar till religiösa organisationer? Över huvud taget?
 
 
Vid närmare eftertanke, varför ge bidrag till någon organisation alls. Varför skall jag betala sådant jag inte gillar alls. Sänk skatten och ta bort alla bidrag till tidningar, intresseorganisationer och allt annat. Kan verksamheter inte leva av egen kraft så kan det vara. Satsa pengar på kärnverksamheterna, inte en massa känslo- och tyckarorgansationer.
 
 

Kommentarer
Postat av: En annan

Hur kan Wolodarski annonsera att han driver en agenda-journalistik, och samtidigt lyfta ett fett presstöd?
Hade det varit någon stake i grabben, skulle han avsagt tidningen DN all skattefinasiering och stå på egna ben, med hjälp av sin ständigt ökande läsekrets.
Det fanns en gång en liten fjuttig tidskrift som höll till i en större västsvensk stad som nuförtiden alltid höjs till skyarna, t.o.m har väl snippstimmet kapat en av skribenternas namn, men det dom missat är att dom avskydde Hitlers AGENDASÄTTANDE journalistik...
Det finns idag, enligt min mening, ingen anledning att behålla presstödet. inte det minsta!
Vill du starta en tidskrift, fine gör det.
Idag kan man tillockmed crowdfunda, men att vi över skattsedeln ska betala för något som vi idag hittar på nätet verkar ångdrivet. Vi har liksom blivit myndiga, kalla kriget är över, myndigheter och andra skattefinasierade instutioner slåss om att tala om för oss vad som är bäst för oss, om det så gäller kost eller hemska tanke, var du får allt i från...
Så i min värld går presstödet fetbort, vi som vill veta surfar och har oftast möjligheter att tycka som här, medans finmedia först bröstade upp sig, sedan fick på käften, och nu en efter en stängt ner möjligheten.

2016-04-26 @ 13:50:53
Postat av: Ipse Cogita!

En annan:
Tack för det och jag håller med; bort med en massa stöd som alla måste betala, like it or not. Nästintill sjukt!

2016-04-26 @ 14:05:39
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0