Kungen skall gratuleras

 
Jag är väl ingen rojalist precis. Jag är heller inte motståndare till kungahuset. Jag tycker att traditioner är viktiga och det får kungen och hans familj gärna stå för. Att de skulle kosta en massa pengar är idag ointressant. Denna traditionella inrättning kostar väl vad vi lägger på invandringen under ett par dagar eller så.
 
Så grattis kungen!
 
Sen slår det mig att de minsann inte är rädda av sig. Här åks det i öppen careta samtidigt som terrorhotet är högt. Skulle inte tro att Löfvenaren skulle åka runt i cabbe.
 
Det är nog till och med så att vi skall vårda vårt kungahus. Jag följer evenemanget på dansk tv 2. De är ungefär 100 gånger bättre och det visar sig tydligast när jag måste berätta för hustrun vad de säger. Hon kollar lite på svensk tv. I den danska sändningen hinner de med politik, middagsmat, kungahusets ställning i världen, med mera i all oändlighet.
 
Den svenska sändningen genomföres pliktskyldigast. På dansk tv har man kopplat in hjärna, mage och hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0