FN — rufflarnas paradis

 
FN har inte mitt förtroende precis. Nu är de i farten igen med sin huvudlösa inblandning i andras angelägenheter. De tycker att Sverige behandlar muslimer illa. Det är tacken för att vi tar in så många att vi själva får problem. Så här skriver GP:
 
"FN-kommittén menar att det förekommer en ”kroniskt negativ porträttering av muslimer i medier” (min. över). Meningen slängs bara ut i rapporten, utan någon större förklaring, vilket leder till ett antal frågetecken. Hur har FN-experterna kommit fram till detta? Vilket underlag utgår de ifrån? Och ännu viktigare, vad anser kommittén är en negativ porträttering av muslimer?"
 
De har nog blandat ihop korten. Menar de Schweiz?
 
Det sägs att svenska totalitärmedier inte mörkar, inte underdriver eller överdriver. När det gäller FN så har man intagit den ställningen att inte granska alls. Allt som kommer från den rufflarorganisationen verkar vara bra. Som vanligt får man gå utanför landets gränser för att få lite kunskap.
 
Men tack GP!

Kommentarer
Postat av: Karin

Just det uttalandet provocerade mig så mycket, att jag var urförbannad en hel dag och ansåg att FN:s kommittéer kan dra åt
*****. Sedan tänkte jag lite till och då slog det mig att de enda som skriver negativt om muslimer i Sverige är ju sk alternativa medier.
Nästa tanke blev - nu kommer man att försöka förbjuda dessa för att de smutsar ner Sveriges rykte hos FN.

2016-04-01 @ 21:58:32
URL: http://www.store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
Tanken är inte helt fel. I detta land kan allt ske. Å andra sidan så har Sveriges rykte utomlands numera inte bara smutsats ner, det har hamnat i rena dynghögen. Men det kan så klart bli än sämre.

2016-04-01 @ 22:20:28
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Karin

Ipse Cogita:
Jag är fullt medveten om Sveriges rykte utomlands, men eftersom jag tror att många svenskar inte är det och det vet politiker och andra politruker och därför kan de använda FN som en förevändning inför svenska folket, som väl fortfarande är "FN-vänligt" till stor del eller?
Tror i alla fall att regeringen "gläds" åt FN:s lilla hjälp.

2016-04-02 @ 01:16:35
URL: http://www.store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0