De finns. Stollarna.

 
Jag är väl inte så där supermacho precis. Men jag är ingen lallande gummigubbe heller. Den här mannen heter Adam Wassrin. Ett sådant namn kan han väl inte ha, urtypen för mannen (Adam alltså). Det blir till att byta till något mer kramvänligt. Hans förening jobbar mot sexuellt våld och för samtyckeslag. Lite citat:
 
"Och sedan den här sjuka biten att män lyssnar mer på andra män än på kvinnor."
Vad det är för sjukt med det har jag ingen som helst uppfattning om. Man lyssnar väl på den som är vettig. Man som kvinna. Just nu lyssnar jag personligen mest på män. Det har blivit så; det har inte alltid varit så.
 
"Det finns generellt ett dysfunktionellt sätt att umgås och kommunicera på, pojkar emellan."
Jaha, och vilken lösning företräder denna "lärare" (stackars kids). Jo:
 
"Man skapar närhet genom att knuffa på varandra istället för att kanske sitta och hålla om varandra."
Personligen så har jag (och hustrun med för den delen) tröttnat på detta eviga kramande. Det skall kramas i tid och otid och med snart varenda dj...ul. Jag håller även fortsättningsvis i taktpinnen när det gäller krameriet.
 
"Sexuella övergrepp har diskuterats flitigt i medier efter rapporter om övergrepp i Köln, Stockholm och Kalmar. Adam Wassrin ärkritisk till att debatten kommit att handla om etnicitet, snarare än om män, machokultur och normer.
– Grunden är argumentet ”Inte alla män”. Men så säger man ”Inte alla män i den här gruppen, men i den här gruppen”. Egentligen handlar det om en vägran att inse sin egen del i problemet, kryddat med rasism."
Där kom den. Jag var lite rädd ett tag att han skulle tappa bort rasismen men den hann komma med på slutet. Det plus att jag vägrar inse min del i problemet. Men si det gör jag, vägrar inse att jag har med detta att göra alltså.
 
Jag har inte ett skit att göra med män som uppträder som svinpälsar. Men Adam, ursprungsmannen, kör på med sin gamla vänsteragenda och han har inte följt med alls i den stora debatten. Han följer enbart den feministiska vänstermallen. Men kära Adam, den är passé.
 
SDS
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0