Tusen om dagen

 
Min stad. Full rulle överallt. Jag far runt och kollar. Centralen, kåkstaden, Möllevången med flera ställen, Jag har en rutt som jag tar en gång per vecka, ibland ett par gånger. Det slog mig på turen idag att om alla svenskar hängde med på mina utflykter så hade det blivit annat ljud i skällan.
 
Vare sig politiker, journalister eller vanligt folk, även i Malmö, tycks medvetna om hur det ser ut. Jag var på ett område som heter Lorensborg idag. Ett helt vanligt område förr med affärer, systembolag med mera. Nu är det på sina ställen gated community, nedlagda affärer, skitiga restauranger. Om de är öppna. Inte som Rosengård men det händer saker.
 
De som säger att vi har råd, plats, skolor, sjukvård, boende med mera måste ha tappats i golvet som små.
 
Just saying ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0