Tänkte inte på det

 
I Snaphanen denna halvhöstdag kan man läsa om tillståndet i nationen. Det står risigt till kan man lugnt säga. I början av den långa texten, läs gärna, så står det:
 
"I en demokrati råder allmänna, fria och hemliga val. Att valen är hemliga är en av de grundlagsskyddade grundpelarna i en demokrati."
 
Varför jag reagerade på detta beror på debatten som varit om att man inte betraktas som rumsren om man inte står upp med namn, adress, skonummer och allt annat. Man är inte en person med rätt att leva om man inte avslöjar vem man är.
 
Totalitärmedierna kan gå över lik för att avslöja vem som skriver och uttalar sig. Själva sakfrågan är ointressant. I förlängningen torde det innebära att man inte får uttala sig om man inte talar om vilket parti man röstar på.
 
Det är precis det samhälle de totalitära vill införa; självklart med undantag för de som agerar bödel.
 
Nu skall jag gå och spy lite och sen tar jag en timmes lång dusch. Får se om det kan rena mig från den dynga som totalitärmedierna i symbios med politikerna kletat på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0