Skall allt betalas in?

 
"Det är dags att höja skatterna rejält. Det är dags att rikta ilskan åt rätt håll."
 
Det första som slår mig är att även om man höjde skatten för "93 000 svenskar är dollarmiljonärer" så skulle det inte vara mycket mer än en pink i Lagan i det stora hela. Om man nu inte tar allt vill säga. Sen undrar jag hur hon, Peterssonskan, hade tänkt sig med sin höjning, hur mycket skatt skall vi betala.
 
Som privatperson och anställd så betalar du redan hälften i skatt. Minst. Som egen företagare blir det så mycket som 72 %.
 
"Totalt sett bidrar typhushållet med en ensamstående löntagare med 17 200 kronor i olika skatter varje månad och det sammanboende paret med 38 000 kronor, när hänsyn tas även till de socialavgifter som arbetsgivaren betalar på de anställdas lön. Som andel av brutto- lönen motsvarar skatten dessa hushåll bidrar med nästan 70 procent. Sett till hela lönesumman, dvs. lön, inklusive socialavgifter går drygt 50 procent i skatt, vilket därmed kan sägas bli det enskilda hushållets skattetryck."

Petterssonskan vill väl i sin iver att leka ekonom att allt skall betalas in. Hon är redigt ding. Ekonom är hon inte. Inte ens gymnasieekonom. Hon vill oss riktigt illa.
 
Nu skall jag Skypa min gode vän, företagaren, i Dubai och förvissa mig om att han stannar kvar där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0