Man blir anklagad för det mesta

DN
 
DN laddar för Paris i december. Klimatkonferens. Det är Lucas Glasare som bland annat säger:
 
"Samtidigt som de sista klimatskeptikerna börjar dra sig in under sina skal och forskningen blir allt mer entydig och konkret om de konsekvenser som vi har att vänta, och för den delen de som redan har inträffat, är den politiska opinionen knäpptyst."
 
Jag vet ingen som är klimatskeptiker (vad är det?). Vi är vare sig förnekare eller skeptiker till klimatet, vilket vore urbota dumt eftersom det finns, klimatet, däremot är många med mig trötta på alarmisternas brist på ärlighet och faktakontroll. Vilken forskning är för övrigt entydig och, haha, konkret? Och ordet knäpptyst får nu en helt ny innebörd märker jag.
 
Men just i denna tid är allt tillåtet:
 
 
Även här blir det lite fjöntigt eftersom professorn använder "klimatförnekarna". Men även om jag fortfarande inte hittat någon som förnekat att klimatet förändras så är själva anslaget, att vi som tycker att forskningen, via datamodeller, lämnar en hel del övrigt att önska, tämligen vidrigt.
 
Det är snart dags för nästa stora fråga, bland totalitärmedierna i alla fall, och nu kommer alla sans och vett att fara ut i det blå.
 
DN verkar ta täten i denna fråga också — vad kan över huvud taget gå fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0