En dåres förvirring

 
Lindbergaren är i farten igen. Han gör allt för att se till att han ligger bra till hos feministerna. Det vill säga samma folk som inte ställer upp för kvinnor annat än i skitfrågor. Han stöttar alltså människor som gör absolut ingenting åt den katastrofala situationen för kvinnor speciellt inom den islamska sfären.
 
Jag har jobbat i minst 25 år inom den offentliga sektorn: sjukhus, dagis, äldreomsorg, psykiatrin med mera. När superstollen/nollan skriver:
 
"Chefer, ofta män, i kommuner och landsting måste tvingas ta på sig genusglasögon." så fattar jag direkt att han inte har en susning om vad han pratar om. Om det finns något ställe det vimlar av kvinnor som ansvariga och chefer så är det inom kommuner och i statens tjänst.
 
 
Men självklart så skall det ändå vara männens fel, det är det alltid idag. Förr sa man om killar som uppträdde och uttryckte sig som Lindbergaren: vi må förlåta honom, han är ute efter ett ligg. Så är det nog även i detta fall.
 
För övrigt kan jag upplysa denna kvinnoföraktare att kvinnor inte är mähän, inte de jag träffat i alla fall. De är människor precis som män och skall bedömas efter sina prestationer. Att det ibland går snett i de offentliga verksamheterna beror inte på kön, det beror på att förutsättningarna för att kunna bedriva en vettig verksamhet ständigt beskärs av folk som intet begriper, politikerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0