Vägs ände?

 
Sakta, oerhört sakta, börjar talgdankar dyka upp hos politikerna, halvdana tjänstemän och totalitärmedierna. Anders Danielsson, den halvdana tjänstemannen, säger att vi nått vägs ände. När man når dit så antar man att något radikalt skall komma i nästa mening. Så är dock inte fallet. Allt är som vanligt, full fart framåt mot avgrunden. Det var inte mycket till vägs ände.
 
Som undersåte måste jag ställa mig frågan vilka lagar, regler och förordningar jag kan låta bli att följa. När hela EU fullständigt struntar i Dublinförordningen, Schengen med flera så måste väl även jag kunna skippa ett antal instiftade lagar. Det verkar vara lite av ett fritt val.
 
När landsförrädaren Reinfeldt tjoade om att svenska folket skulle öppna sina hjärtan så menade han verkligen att vi skulle lägga oss på slaktbänken och kirurgiskt avlägsna vårt viktigaste organ. Han ville helt enkelt ta död på oss.
 
Den nuvarande regeringen kör en annan linje. De struntar i hjärtat och kör med lobotomi. De var dock ganska ärliga; de började med sig själva.
 
Så nu är vi där — hjärtlösa och hjärndöda.
 
Tjolahopp!
 
Expressen
Fnordspotting
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

en analys på .

2015-10-04 @ 16:41:51
Postat av: Tony Malmqvist

Ja, det behövs ingen Einstein för att inse vart hän det är på väg att barka hän. Riktigt illa nu.

2015-10-04 @ 17:38:45
URL: http://mittnamnartony.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0