Någon borde titta lite på det här

 
Nu är jag ingen nationalekonom men den här rapporten måste nog förklaras. Om det är så att vi tjänat 900 miljarder sedan femtiotalet, blygsamma 13 miljarder per år, så är det väl bra. Den stora frågan är vad det har med dagens exceptionella invandring att göra. Jag var med på den tiden det byggdes båtar så det stod härliga till i Malmö och då var det mängder med invandrare som kom, för att jobba. Det fanns jobb och de var kunniga.
 
Jag tror det kallas arbetskraftsinvandring. Det vi ser nu är inte den typen av invandring. Och de där rapporterna som säger att 50 % är i jobb efter 15 år är väl fel.
 
Sen förstår jag inte debatten över huvud taget. Jag känner ingen som förnekar att invandring väl balanserad är lönsam. Det är inte det saken gäller. Det handlar om var den balansen finns och vilka som kommer.
 
Att jämföra arbetskraftsinvandring med öppna-ditt-hjärta-invandring kan väl inte vara seriöst.
 
Men vad vet jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0