Jag klarar mig — syssla med annat

 
Några förvirrade (kvinnor tycks det) skall nu sätta fokus på män i någon form av arbete. Jag har inte läst artikeln men det behöver jag inte. Jag är hjärtinnerligen trött på att människor som inte har ett smack med mig att göra skall lägga sig i hur jag skall leva mitt liv.
 
Jag är superallergisk möt pekpinnar från fånigt folk. Besserwissermentaliteten passar inte mig. Inte alls. Jag har levt tillräckligt länge, jobbat med hundratals olika företag och jag känner igen de här människorna.
 
De är totalitära ända in i märgen. De använder sig dessutom av renodlad och utstuderad härskarteknik. De döljer det inte ens. Att, som jag, komma dragande med relevant forskning avfärdas med en knyck på nacken och en blick som visar att de gärna satte ett skott i min nacke.
 
Det är också så, att i alla sammanhang jag påtalat att det är ojämn könsfördelning inom vården till men för utvecklingen, så har kvinnor försvarat den ordningen. Med näbbar och klor.
 
Jag är man men fördenskull käkar jag inte taggtråd eller småbarn till frukost.
 
Jag gitter inte fortsätta.
 
Dagens Samhälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0