Intet kommer att ändras

Det som hände i Trollhättan var barbariskt men inte oväntat. Det finns många som varnat men de har ropat för döva öron. Personligen fattar jag inte varför man i vårt land inte har något säkerhetstänkande över huvud taget. Vi har inte ens ett försvar värt namnet. Igår knallade jag in på en skola i mitt närområde. Jag har ingen som helst rätt att vistas där. Ingen brydde sig, jag kunde knalla runt som jag ville. Till slut kom en elev och undrade vem jag var.
 
 
Nu skall vi be om förlåtelse också.
 
"Förlåt oss för att vi inte har varit goda grannar. För att ni aldrig fick komma så nära att vi kunde fungera som grannar ska och lyssna när ni berättade att något inte stämde och hjälpte er att lösa problemet. För att vi struntat i hur ni bor, bara ni inte bor granne med oss och lagar konstig mat som luktar och har ett namn på er brevlåda som vi inte ids lära oss att uttala." Vi är inte tillräckligt generösa. Vi är svinpälsar och vi ber om ursäkt. Så kan man se det om man vill. Skånskan.
 
I Aftonblaskan vevar Lindbergaren på i gammal god stil.
 
 
"Men terrorn i Trollhättan måste också få sätta spår i hur den högerextrema rörelsen på nätet, och på gatorna, ska hanteras."
 
Han tror fortfarande att det är högerextremister som är dagens stora problem. Det blir så när man inte riktigt följer med i svängarna.
 
Samtidigt talas det klartext i det normalt sett kompetenta Tyskland (Frau Merkel vill ändra på det):
 
 
"In our asylum camps all hell broke loose; at the border in southern Germany, and in Bavaria especially, it’s hell. Our colleagues down there can’t ever take their boots off [to rest] anymore,” said Mr Wendt, naming struggling federal forces all over Germany." Breitbart.

Det är kaos och det är riktigt farligt.
 
 
Nu har jag bara hunnit skumma dagens överenskommelse men varför skulle dessa plantor kunna fixa till det begriper jag inte. De införde DÖ med känt resultat.
 
Inget om att 90 % av de som kommer inte har ID. Vi vet inte vilka de är. Inget om att sätta upp gränskontroller. En hel del om hur alla skall ställa upp och hur vissa regler skall ändras (facket måste väl vara  vansinniga). På den ekonomiska sidan är det väldans tyst. Men Tino Sanandaji talar klartext:
 
"Migrationsverket tror i varje på ungefär 270 miljarder konor närmaste fyra åren. [...] Notera som vanligt att 270 miljarder är kostnaderna för innitial asylmottagning och inte inkluderar de kostnader som uppkommer framöver då flyktingar betalar in mindre i skatt än de får i bidrag." 270 MILJARDER! Det blir till att låna och att dra ner på det mesta. Det var hyggligt politiker; plikten mot det egna folket har nu för alltid övergivits.
 
SD behöver inte lägga en flaska champagne på kylning, de kan kasta in en hel låda. Det lär gå åt.
 

Kommentarer
Postat av: realist

Ang kommuner och tvång viktigt.
http://qet.se/2015/09/16/insandare-bor-komma-allmanheten-till-kannedom/

2015-10-23 @ 14:40:57
Postat av: Ipse Cogita!

realist:
Tack. Jag tror dock att vi måste inse att mänder av lagar och regler är satta ur spel. Här tas inte hänsyn ens till grundlagen. Det är precis där vi befinner oss; ingen bryr sig, det fifflas med det mesta och varför inte det är ett herrans liv begriper jag inte.

2015-10-23 @ 14:50:34
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0