En bild av läget

Jag har valt att ta med partiledaren, gruppledaren och vice gruppledaren. Gruppledaren är med för att denne är viktig eftersom: "Gruppledaren är ansvarig för det löpande arbetet." En riktig tungis således. Åtminstone på pappret. Det är för närvarande de här som skall se till att landet sköts:
 
 
SD är med fast ingen bryr sig om dessa. De har bara många väljare. Hur det går vet vi och jag skulle vilja drömma lite. Kunde färre göra mer för fler snabbare? Kunde det räcka med en trojka med kloka politiker från förr? Jag tror faktiskt det.
 
   
Gösta Bohman (M)
 
Tager Erlander (S)
Alf Svensson (KD)
 
Tre gubbar med kloka huvud, hjärtat på rätta stället och is i magen. Skulle tro att om man låst in de här herrarna på en trevlig herrgård med lite god mat och dryck så skulle de nog komma ut med en för alla acceptabel lösning på dagens sörja.
 
Men nu får vi stå ut med en massa människor som inte är kloka i huvudet, inte har något hjärta alls och i magen har de diarré.
 
Nu är jag vaken igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Här argumenterar Alf Svensson för värdegrundsdemokratin och mot folkdemokratin. Han tycks vilja ha ett system som Iran med deras väktarråd som ska avgöra vad folk får rösta om. Det är ingen vis man, det är en ond man.
http://www.svd.se/fria-val-inte-liktydigt-med-demokrati_6002087

2015-10-12 @ 15:16:39
Postat av: Ipse Cogita!

Martin:
Tack. Alf skriver också om alla människors lika värde vilket jag har invändningar mot. Det är numera så pass inne så man reflekterar dåligt vad man menar. Det är ett mantra som alla kör med av gammal vana. Det är det här svåra med värdighet kontra värde. Jag låter Alf vara kvar;-)

2015-10-12 @ 15:28:19
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0