Det gäller att stå fri

 
Det har varit en motdemonstration i Lund. De som skulle försöka tala heter För Sverige — nu. Det gick inget vidare så vi vet inte vad de sa. Pöbeln lyckades tysta ner det hela. Troligen i yttrandefrihetens namn.
 
Jag har bott i Lund. Den stan är lite speciell och är man inte vänsterskruvad så får man flytta. I mitt fall ända till Malmö. Numera är det vänstervridet överallt så nu är det väl skräp samma var man bor.
 
"När klockan blev 15 började Henrik Rönnquist att tala och han avlöstes senare av Tania Groth, som följdes av Sebastian Bjurman och Dan Park. Men det var få ord som kunde höras, trots att talarna hade hjälp av megafon. Några hundra motdemonstranter, enligt polisens uppskattning omkring 300, ropade slagord och gjorde vad de kunde för att överrösta talen. Domkyrkan, och alla andra kyrkor i Lund, lät också sina klockor ljuda."
 
Så står det i SDS. Jag kan således konstatera att man inte får tala om man har åsikter som avviker från pöbelfolk. Man får inte heller arrangera möten. Pöbeln har total totalitär kontroll och ensamrätt på åsikter. Jag kan också konstatera att Svenska kyrkan nu sällat sig till pöbeln. Inte direkt oväntat med den ärkebiskopen de skaffat sig.
 
Jag är ingen troende person men jag har inte gått ur svenska kyrkan. Det har helt enkelt inte blivit av.
 
Det blir det nu. Av alltså.
 
Hade jag inte varit så städad så hade jag bett kyrkan dra åt helvete. Men det skulle nog inte min vän prästen gilla så jag avstår. Ni vet hon jag skrivit om tidigare; hon som inte kan gå med prästkrage i offentlig miljö längre.
 
Det är för farligt.
 
Landet vårt är allvarligt sjukt. Detta rapporteras också nästan dagligen i utländska medier:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0