Bo i tält? Vilka tält?

 
Nu tror jag inte det är så illa att vi inte ens har tält. Men vänta lite förresten, det kanske är så. Ingenting annat fungerar ju så varför skulle vi ha tält.
 
"Beskedet försvarsmakten gav i början av september var att det fanns en tältkapacitet motsvarande 180 platser. Men beskedet gavs med ett viktigt förbehåll: sängar och latriner saknas till tälten.
– Förutom de 180 tältplatserna har försvarsmakten angett ungefär 200 möjliga platser i barack vid Ravlunda skjutfält som ett alternativ, säger Johan Ekermann, beredskapsdirektör på länsstyrelsen."
 
Som det ser ut vid en första anblick så täcker detta behovet för de som kommer under en förmiddag. De som kommer på eftermiddagen blir utan.
 
Om det skulle vara så att vi inte ens har tält så kan jag tala om att konfiskering av sommarstugor, friggebodar och annat ligger mindre än en månad bort. Det enda jag vet annars med bestämdhet är att om det blir tvångsinkvartering i permanenta privatbostäder då är det slut. Svensken är intill dumhet tålig, men så förbenat tålig är nog inte ens svensken att han ser sina ägodelar ockuperas av främmande folk.
 
Ingen djävul kommer över min tröskel, var så säker.
 
Det skylls på krig. Men mig veterligen är inte Sverige i krig, har inte ansvaret för andras krig och dessutom så är de flesta "flyktingar" inte flyende från krig, de kommer av andra skäl.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0