Alla bör vakna nu

 
Ingen som helst kontroll av landet finns nu. Tältläger skall användas lagom till vintern. I Trelleborg är det panik. Det går helt enkelt inte att ta hand om allt (Skånskan). De säger bland annat "... känner oss helt utlämnade". Fyra verklighetsfrämmande politiker står och låtsas som om de har planer, kontroll och vetskap. Tillåt mig gapflabba.
 
Jag har varit med i en förening som skulle ta hand om vissa utsatta kids. De som redan finns här. Ofta med utländskt påbrå. Jag gör det inte längre eftersom arbetet är meningslöst och man motarbetas hela tiden. Av det offentliga. Nu fick vi ett litet brev igår, från Malmö Stad:
 
 
Som synes fortsätter sabotaget mot redan befintliga verksamheter. Där det finns utsatta barn. Men de har ju inte kommit den sista tiden så det är väl skit samma.
 
Att det råder undantagstillstånd har nog ingen riktigt förstått. Jag har skrivit om det tidigare, Ledarsidorna.se skrev om det igår. Och det kommer att bli långt värre.
 
Det vore nog bra om fler satte sig in i hur det ser ut i vansinnets värld.
 
Idag talade jag med två företagare. Den ene sticker med all personal till Dubai, den andre far till ett vettigt land i Europa. 100 anställda. 50 följer med, 50 blir arbetslösa.
 
The show must go on!

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Det är fruktansvärt att det ser ut så här. Naturligtvis ska vi ta emot människor men vi måste också kunna hjälpa dom när de väl kommer hit. Vad händer med alla de miljonerna som vi samlar in i olika galor och liknande. Köper man tält för dom? Det förstår väl vem som helst att de inte fungerar. Hoppas att de kommer någon som tar tag i detta ordentligt och hjälper dessa människor :(

2015-10-09 @ 12:32:11
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0