Varför jul med med icke-jul-troende?

 
Jag och de mina firar inte jul framför tv:n så mig kvittar det vem som leder svt:s julprogram. Svt skall man dessutom hålla sig långt borta från, de äger ingen som helst trovärdighet längre (senast extremt tydligt när de bortförklarar varför de var så snabba med att presentera den "svenska terroristen").
 
Sen verkar de flesta inom den så kallade pk-maffian ha fått totalt fnatt. Människor hatar Gina sägs det. Det förekommer säkert men hatstollar finns överallt.
 
Men eftersom Dirawiskan är muslim så kan man väl, i lugn och ro, få fråga varför en muslim (som normalt inte firar vår hedniska och kristna jul) skall leda just det programmet.
 
Det måste väl vara några som beslutat om vem som skall leda julen. Kan vi inte få ta del av hur de har resonerat i frågan. Eller är det så enkelt att Dirawiskan skall vara med i var och vartannat program bara för att hon är ..., ja vaddå?
 
Hursomhelst, någon skinka lär det inte bli, ej heller köttbullar och prinskorv. I tv alltså, där jag är blir det gott om allt toppat med snaps.
 
Och det där mångfaldsarbetet som svt sägs stå för, var är det? Just nu verkar det vara en riktig slagsida.
 
Just saying ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0