Hur var det nu?

 
Var det inte så att en massa mackar i glesbygden fick lägga ner på grund av att man var tvungen att investera i etanolpumpar? Man hade helt enkelt inte råd.
 
Jag tror nog att det finns miljömuppar som nu säger — vi kunde inte förutse att marknaden för etanolbilar skulle kollapsa. Till dessa kan jag säga, jo det kunde vi. Vi var många som var emot av många skäl, inte minst ekonomiska.
 
Mackarna som försvann på grund av detta är nu borta för alltid. MP brukar ju säga att de tar ansvar. Tar de ansvar nu också?
 
DN
 
 

Kommentarer
Postat av: Edward Ulfertz

Alla beslut ska föregås av en rejäl konsekvensutredning.
Man kan inte ta idiotiska beslut och efteråt skylla på att man varit naiv.

2015-11-27 @ 16:54:19
Postat av: Anna Munkhammar

Bra skrivet. Sånt här gör mig så arg. Har verkligen varit på hugget idag. Läste om E10an tidigare idag och jag är helt övertygad om att den skulle ha blivit fixad om den legat mer centralt söderut!

2015-11-27 @ 17:56:21
URL: http://bodenbynight.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0