En sak innan jag drar

Jag skall på krogen med sonen med flera. Men innan jag sticker så noterar jag en skillnad mellan danska och svenska politiker.
 
De svenska säger sig vara chockade, oroade, förtvivlade, ledsna och lite annat i samma riktning.
 
De danska säger också sånt men väldigt många säger att de är arga och förbannade också. Och de säger det först.
 
I Sverige säger man sig vilja stå upp för demokratin. I Danmark säger man att man skall försvara demokratin med alla till buds stående medel.
 
Jag tycker det är skillnad. Känslor är viktigt. Men enbart känslor utan ilska och handlingsplaner verkar i klenaste laget.
 
Nu går jag och roar mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0