Rättviseblaha, blaha

 
Det har blivit väldigt populärt att gruppera och kategorisera folk. Sånt gjorde man förr också. Det gick inte så bra. Men nu när vänstervindar blåser går allt, även att facka in varenda människa. Det skall tydligen tas fram en app som du och jag betalar. Känns lite obehagligt minst sagt eftersom jag avskyr att bli "infackad".
 
Den heter Rättviseräknaren, appen, och då uppstår en mängd frågor varav den kanske viktigaste är — vems rättvisa?
 
"Rättviseräknaren kommer att visa siffror på köns- och minoritetstillhörighet bland de som medverkar i tidningar och tv. Tanken är att det ska bli enkelt för medierna att granska sig själva, för att kunna göra en förändring, säger Sofia Embrén, vd för Rättviseförmedlingen."
 
Man registrerar alltså minoriteter, oklart vilka. Jag ryser.
 
Undrar om nästa steg blir att göra samma registrering över vilka som begår brott, vilka som sitter i spjället och liknande. Skulle inte tro det; sånt hamnar under rubriken det är en helt annan sak.
 
Det här landet är helt enkelt obehagligt att leva i.
 
Jag vill knappt gå ut. Jag vet ju att på en promenad genom staden min så måste jag stöta på folk som gillar såna här totalitära fasoner. Sånt tär på min själ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0