Någon annan skall bestämma

Åtminstone om man får tro vissa översittartyper. Franchellskan är en sådan bullytyp.
 
 
Jag orkar knappt läsa igenom sörjan; det får räcka med detta:
 
"Än i dag tar mammorna ut 75 procent av föräldrapenningen och i helgen kommer ännu en ängslig partiledning att försvara männens rätt att strunta i barnen."
 
Med totalitära kvinnor som Eva blir livet tämligen trist. Hur hon kan få det till att männen skulle strunta i barnen är fullständigt obegripligt. Personligen tror jag att familjerna vill göra som de vill, inte som Evor av olika kaliber vill.
 
Hon tycks på fullt allvar mena att män, jag till exempel, struntar i barnen bara för att jag och hustrun tillsammans valde att hon skulle vara hemma mer än jag. I vårt fall var det enkelt på den tiden det begav sig. Hustrun ville verkligen vara hemma; så mycket att vi hankade oss fram i sju år på min lön.
 
Att det finns kvinnor som faktiskt resonerar så kan skitkärringar som Franchellskan inte ens föreställa sig.
 
Skillnaden ligger nog i synen på barn. Både hustrun och jag ser kids som viktiga personer och som vi måste stötta efter bästa förmåga för att de skall få en angenäm resa i livet. Franchellskor ser dem mera som ett verktyg för något annat.
 
Varför människor inte skall kunna välja hur de vill forma sina liv begriper jag inte. Jodå förresten, jag begriper. Totalitära människor vill att alla andra skall göra som de vill, de totalitära.
 
Äcklig människosyn faktiskt.
 
AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0