I övervakningens tider

 
Att maktens folk vill övervaka oss i alla delar alltid torde stå klart. Det gör de också och slaget om huruvida vi skall övervakas som nu, och troligen än mer framöver, får anses förlorat. För oss som är mycket skeptiska alltså.
 
Att maktapparaten skulle få för sig och backa tillbaka övervakningssystem av olika slag tror jag inte ett skvatt på. Har man lyckats rulla ut en övervakningsmatta så rullas den minsann inte ihop och tillbaka igen.
 
Man skall dock veta att övervakning av vettig natur inte heller är så framgångsrik vilket följande citat från Snaphanen visar:
 
"Ved de muslimske terrorangreb Vesten har oplevet de sidste to år – Bryssel, Sydney, Paris, Paris, Toronto, København og seneste Texas – har gerningsperson (erne) i alle tilfælde været kendt af sikkerhedmyndighederne inden, hvor af man let kan slutte: Ligegyldigt hvor gode sikkerhedstjenester vi har, kan de kun delvist beskytte os mod farlige resultater af ført politik."

Det enda man som privatperson kan göra är att handla i det lilla, i vardagen. Själv kör jag numera enbart med kontanter; jag har också en speciell mobiltelefon som inte finns; jag vägrar ha autogiro och lite annat smått och gott.
 
Att hålla på med Facebook, Twitter och annat är så klart inte aktuellt. Jag kör nu med framtidens melodi — jag söker mig långt under radarn. Jag söker inte solsidan, jag söker skuggan och gärna mörkret.
 
Jag ligger före med andra ord.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

"jag har också en speciell mobiltelefon som inte finns"

kan man få ett litet tipps? (är det med kontantkort?)

Med bästa hälsningar

2015-05-07 @ 14:07:02
Postat av: Ipse Cogita!

Gubben:
En gammal fin Nokia. Kontantkort. Inga konstigheter. Men ibland måste man gå till Möllan (Malmö). Där finns alla lösningar. Men vi vandrar i den grå zonen.
Men jag resonerar som så: dj...las staten med mig så går jag under radarn så kan de hålla på med sitt.
Jag håller dock det mesta jag gör nära mitt bröst;)
Det viktiga är att hitta lösningar som de facto är lagliga.

2015-05-07 @ 19:05:10
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0