Hustrun envisas med ...

... blaskan Sydsvenskan. En fullständigt värdelös tidning, helt i händerna på Malmös politiker. Det är inget bra, tro mig.
 
 
Nu verkart det gå dåligt för tidningen. Det gläder mig. Mycket. En tidning som hävdar att de står på läsarnas sida och som samtidigt spärrar alla kommentarer, alla bloggare och dessutom inte svarar på snigelpost måste anses vara på dekis.
 
Låt hela rasket gå i kaputten. De förtjänar inget bättre; de har hånat mig genom sitt överlägsna sätt.
 
Hustrun får väl så småningom lära sig att det är bättre att följa seriösa bloggare än att glo på sinneslösa tv-program och läsa insnöade tidningar.
 
Just saying ...
 
Mediavärlden

Kommentarer
Postat av: Mats

Sydsvenskan var läsbar förr - jag har glömt när den började bli irriterande. Kanske när Avellan började?
Ungefär då kanske. Upphörde prenumerera för flera år sedan. Men tar ibland någon "kampanjprenumeration" - tre månaders weekend-prenumeration för 99 kr senast - men ingen positiv förändring syntes.
Nu finns ju alternativ - och yngre personer har kanske andra skäl än mina för att inte prenumerera.
Men tidningarna är nog överlag själva skuld till att de inte går så bra längre.

2015-05-14 @ 15:06:58
Postat av: Ipse Cogita!

Mats:
Tack, och det jag tycker det är rätt att tidningarna (även SR och SVT) har sig själva att skylla på att det barkar utför. De har helt enkelt inte hängt med.
i en sån viktig fråga som vad klimatåtgärder får kosta så är deras skriverier närmast kriminella.

2015-05-14 @ 16:26:23
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Mats

Ipse Cogital:

Betr SR och SVT - så kan vi ju tyvärr inte säga upp prenumerationen där - eller - man kanske kan om man slänger ut sin TV helt och hållet...Och det vill väl inte många.

Ja - klimatet, men t ex genusnonsens och invandringspolitik - är ju också drabbade av den smala "åsiktskorridoren".

2015-05-15 @ 00:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0