Det är inte riktigt så man tror på’t

 
Det verkar som om slummen i Malmö nu permanentas.
 
"Varför det ligger på Kronofogdens och inte polisens bord förklarar Mats Karlsson, operativ chef på Malmöpolisen, så här:
Om ägaren inte agerar direkt från dag ett när någon tar ett område i besittning som de inte har rätt till kan det bli så här.
Nu har människorna varit där så länge att de har någon form av besittningsrätt. Det är komplicerat men så har vi tolkat det, säger han."
 
Hur man skall veta som ägare av en ödetomt att någon bosätter sig där från dag ett begriper jag inte. Och hur ända in i fågelsången kan de helt plötsligt får besittningsrätt?
 
Detta var vid Norra Sorgenfri. Att det kan gå så här är inte konstigt. Så här resonerar man om Pildammsparken (en före detta grön idyll):
 
"I en annan del av stan, i Pildammsparken, har EU-migranterna också byggt upp tältläger. Där försöker Malmö stad få migranterna att lämna parken frivilligt.
Men enligt Anneli Larsson, chef på sociala resursförvaltningen, har det inte gett något resultat.
– Det har inte minskat i Pildammsparken, säger hon."
 
Det är för övrigt inte så mycket tältläger; mer likt en kåkstad. Snacka har man gjort länge utan resultat. Kanske dags att byta strategi.
 
En sak är säker; från och med nu skall jag lura skitarna av alla myndigheter jag bara kan. Först i tur står skattenissarna och -nissorna. Inte en spänn i onödan till någonting alls längre.
 
Vad då sköta sig. Det har jag gjort hela livet och nu sitter jag där med Svarte Petter.
 
SDS
Fnordspotting
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0